Biuletyn Informacji Publicznej

Liceum Ogólnokształcące Nr I im. mjra Henryka Sucharskiego w Kępnie

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2025-09-02 11:02:42
Redaktor: Moskwa Andrzej
Opis: Modyfikacja treści strony

Logotypy

Regulamin rekrutacji uczniów w ramach międzynarodowego projektu

„Euro-Eko-rozmowy o niewygodnych sprawach”

finansowanego przez FERS Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego

w okresie 1.09.2024 do 28.02.2026

  • 1 Informacje ogólne: 
  1. Regulamin rekrutacji dotyczy projektu ,,Euro-Eko-rozmowy o niewygodnych sprawach” realizowanego przez Liceum Ogólnokształcące Nr I im. mjra Henryka Sucharskiego w Kępnie. 
  2. Projekt o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000225333jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w podziale: 82,52% środki europejskie i 17,48 środki krajowe. Wyżej wymieniony wniosek umieszczony został na liście rezerwowej Akcji 1 sektora Edukacja Szkolna programu Erasmus+ konkurs 2024, a następnie został zatwierdzony do realizacji i otrzymał dofinansowanie z projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”  w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Projekt będzie realizowany na zasadach programu Erasmus+.
  3. Projekt skierowany jest do uczniów klas drugich, trzecich i czwartych Liceum, chętnych do rozwijania swoich kompetencji językowych i gotowych do podejmowania działań projektowych oraz znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, czyli osób o tzw. mniejszych szansach. Uczniowie Ci w latach 2022-2024 nie mogli brać udziału w żadnym innym projekcie FERS.
  4. Cele projektu:
  • otwarcie się uczniów na nowe kontakty rówieśnicze poprzez uczestnictwo w mobilnościach zagranicznych,
  • rozbudzenie świadomości uczniów na temat konieczności dbania o otaczające ich środowisko,
  • przełożenie działań projektowych związanych z dbałością o środowisko lokalne na prace plastyczne mające na celu podniesienie świadomości ekologicznej;
  1. Projekt jest realizowany w okresie od 1 września 2024 do 28 lutego 2026 roku.
  2. Uczeń może tylko jeden raz wziąć udział w grupowej mobilności podczas trwania projektu.
  3. Udział w projekcie jest dobrowolny. 
  4. W procesie rekrutacji wyłonionych zostanie 26 uczniów. 
  5. W ramach projektu przewiduje się dwie grupowe mobilności uczniów do krajów partnerskich: Norwegii i Niemiec. 

 

  • 2 Zasady rekrutacji: 
  1. Rekrutacja będzie  przeprowadzona w oparciu o:
  • zasady równego dostępu do informacji o realizowanym przedsięwzięciu,
  • równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, niepełnosprawność, wyznanie itp.,
  • jasne i przejrzyście określone kryteria naboru;
  1. W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom, podjęte zostaną następujące działania: 
  • informacji o rekrutacji uczniów do grupy projektowej oraz regulamin rekrutacji zamieszczone zostaną na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń Programu FERS,
  • informacje o prowadzonej rekrutacji oraz regulamin rekrutacji przekazane zostaną uczniom i rodzicom na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS,
  •  rekrutacji uczniów dokona Komisja Rekrutacyjna, w skład której wchodzą: Dyrektor Liceum - Danuta Stefańska jako przewodniczący Komisji i członkowie Komisji - pracownicy Liceum: szkolny koordynator projektu - Paulina Pacyna-Dawid, nauczyciel języka angielskiego - Maciej Adamek i pedagog specjalny - Małgorzata Dymała,
  •  Komisja Rekrutacyjna odpowiedzialna będzie za: przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego, w tym przede wszystkim przestrzeganie zasad regulaminu, który definiuje szczegółowe zasady naboru uczniów do projektu, ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikację złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz, w razie konieczności, przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej;
  1. Nie przewiduje się proporcjonalnego podziału liczby uczestników na poszczególne klasy .
  2. Kryteria brane pod uwagę przy rekrutacji na wyjazdy zagraniczne: 

4.1. kryteria FERS - kryteria bezwzględne: 

w związku z możliwością otrzymania dofinansowania w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, realizowanym w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego, objęci wsparciem mogą zostać jedynie uczniowie/uczennice znajdujący się w niekorzystnej sytuacji, czyli osoby o tzw. mniejszych szansach. Za takich uczestników mogą zostać uznane osoby, w przypadku których dostęp do uczestnictwa w programie jest utrudniony bądź ograniczony z następujących powodów: 

  • niepełnosprawność,
  • trudności edukacyjne,
  • przeszkody natury ekonomicznej,
  • różnice kulturowe,
  • problemy zdrowotne,
  • przeszkody społeczne,
  • przeszkody natury geograficznej;

Szczegółowy opis wymienionych czynników znajduje się na stronie internetowej projektu w opisie grupy docelowej: https://www.frse.org.pl/fers-edukacja-szkolna 

WAŻNE:

Uczestnicy projektu przed wyjazdem zostaną objęci wsparciem psychologiczno-pedagogicznym.

4.2. kryteria Liceum: 

  • uzasadniona przez ucznia motywacja do udziału w projekcie  -  2 lub 1 lub 0 pkt., 
  • średnia ocen na koniec roku szkolnego 2024/2025 minimum 3,8 - liczba punktów zależna od wartości średniej ocen,
  • ocena zachowania - wzorowe i bardzo dobre - 2 pkt., dobre - 1 pkt,
  • ocena z języka angielskiego na koniec roku szkolnego 2024/2025 - liczba punktów zależna od wartości oceny - od 2 do 6 pkt.,
  • wymienione przez ucznia osiągnięcia szkolne  -  w zależności od zaangażowania 2 lub 1 lub 0 pkt.,
  • wymienione i uzasadnione dodatkowe osiągnięcia lub umiejętności ucznia (np. gra na instrumencie, znajomość innego języka obcego itp.) - w zależności od osiągnięć 2 lub 1 lub 0 pkt.;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

4.3. wymagane dokumenty: 

  • uczestnik projektu będzie posiadał ważny paszport / dowód osobisty upoważniający go do wyjazdu zagranicznego do kraju partnerskiego, 
  • oświadczenie rodzica o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji projektu; 
  1. Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
  2. W przypadku, gdy dwoje lub więcej kandydatów uzyska w procesie rekrutacji taką samą liczbę punktów, o wyniku końcowym przesądzi test z języka angielskiego. O terminie i formie przeprowadzenia testu zainteresowani uczniowie i ich rodzice poinformowani będą wiadomością na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz w dzienniku elektronicznym. 
  3. Harmonogram mobilności: 
  • Norwegia (luty 2025 - 16 uczniów), 
  • Niemcy (listopad 2025 - 10 uczniów);  
  1. Rekrutacja przeprowadzana będzie przed każdą z wymienionych mobilności. Każdorazowo uczniowie oraz ich rodzice będą poinformowani o rozpoczęciu i terminie składania wniosków o udział w mobilnościach na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS,  
  2. Lista osób zakwalifikowanych do udziału w grupowej mobilności zostanie ogłoszona na stronie internetowej w zakładce „Projekty: Program FERS” oraz na tablicy ogłoszeń programu FERS.
  3. Uczestnicy rekrutacji mogą złożyć odwołanie w przeciągu 3 dni roboczych od ogłoszenia listy uczniów zakwalifikowanych na poszczególne mobilności. Odwołanie od decyzji należy złożyć do Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej w formie pisemnej  w sekretariacie szkoły.
  4. Odwołania będą rozpatrywane przez Komisję Rekrutacyjną w przeciągu trzech dni roboczych od złożenia ewentualnego odwołania. Po rozpatrzeniu odwołań zostanie podana do publicznej wiadomości ostateczna lista uczniów zakwalifikowanych na poszczególne mobilności.
  5. W wypadku rezygnacji z zajęć w trakcie trwania projektu, przyjmowani będą uczniowie z listy rezerwowej zgodnie z kolejnością na liście. 
  6. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Komisję Rekrutacyjną.

 

  • 3. Zadania uczestników projektu: 
  1. Każdy Uczestnik ma prawo do: 
  • nieodpłatnego udziału w projekcie, 
  • otrzymania certyfikatu zgodnie z założeniami projektu; 
  1. Każdy uczestnik ma obowiązek: 
  • rzetelnie i terminowo wypełniać obowiązki wynikające z prac przydzielonych w harmonogramie projektu,
  • współpracować z opiekunami projektu oraz uczniami wchodzącymi w skład grupy projektowej, 
  • upowszechniać działania projektowe wśród społeczności szkolnej i lokalnej; 
  1. Rodzic ucznia zobowiązuje się do: 
  • terminowego złożenia wymaganych dokumentów rekrutacyjnych, 
  • bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział ucznia w projekcie; 

 

  • 4. Zasady rezygnacji z udziału w projekcie: 
  1. Uczeń ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej, w przypadku gdy rezygnacja została złożona na piśmie do Dyrektora Liceum w terminie do 5 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny i podpisana przez rodzica.
  2. W przypadku zakwalifikowania się ucznia na mobilność grupową i jego rezygnacji z tego wyjazdu, w mobilności uczestniczyć będzie uczeń z listy rezerwowej. Jeżeli przed podjęciem decyzji o rezygnacji zostały dokonane płatności na nazwisko pierwotnie wybranego uczestnika, uczeń rezygnujący z wyjazdu jest zobowiązany ponieść wszelkie powstałe koszty finansowe. 

 

Postanowienia końcowe: 

  1. Regulamin wchodzi w życie dnia 1 września 2025 roku. 
  2. Zespół projektowy zastrzega sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności.
  3. Każda zmiana niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej. 
  4. Aktualna treść regulaminu jest dostępna na stronie internetowej szkoły w zakładce „Projekty: Program FERS” i u szkolnego koordynatora projektu. 

 

Dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym: 

Poniższe dokumenty dostępne będą w formie załączników oraz do pobrania w sekretariacie szkoły: 

  1. Formularz Zgłoszeniowy.
  2. Oświadczenie rodzica o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji projektu. 

 

Dokumenty wymagane w procesie rekrutacyjnym:

Poniższe dokumenty dostępne będą w formie załączników oraz do pobrania w sekretariacie szkoły:

  1. Formularz Zgłoszeniowy. http://www.lokepno.com.pl/download/Formularz-zgloszeniowy,329.doc
  2. Oświadczenie rodzica o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji projektu. http://www.lokepno.com.pl/download/Klauzula,330.doc
Drukuj
Zamknij