Jak korzystać z BIP?
Serwis BIP jest zaprojektowany zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198) oraz Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U.02.67.619 z późn. zm.).
Biuletyn Informacji Publicznej (w skrócie BIP), to publikator teleinformatyczny służący powszechnemu udostępnianiu informacji publicznej, w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci Internet.
Informacje publiczne zawarte w Biuletynie zorganizowane są jako zbiór bazy danych, a ich udostępnianie odbywa się w oparciu o ich mechanizmy.
Stronę główną Biuletynu redaguje się w sposób umożliwiający modyfikacje menu podmiotowego i przedmiotowego, a także uwzględniając technologiczny rozwój systemu teleinformatycznego, w którym działa Biuletyn. Za obsługę zawartości i modyfikację menu odpowiada wdrożony w Urzędzie System Zarządzania Treścią InCMS Corporate BIP.
Na stronie BIP poprzez odpowiednie rozwijane menu jak i poprzez odnośniki tekstowe prezentowane są wszelkie dane, zgodnie z odpowiednimi ustawami i rozporządzeniami dotyczącymi informacji publicznej.
Menu jest podzielone na działy, na które składają się kolejne pozycje menu. Pozycje menu prowadzą bezpośrednio do treści podstrony biuletynu lub też do kolejnego podmenu zawierającego szereg podstron z informacjami.
Treści informacji publicznej są redagowane za pomocą:
- tekstu,
- załączników w postaci plików do pobrania,
- zdjęć i grafik.
Aby wyświetlić treść informacji publicznej na podstronie - należy kliknąć na wybranej pozycji menu lub w przypadku wystąpienia wielu podstron, wybrać jedną z wyświetlonej listy.
Na treść podstrony składają się:
- nagłówek informujący w skrócie o jej zawartości,
- nazwę działu i podstrony w menu,
- treść zasadnicza w postaci tekstu przeplatanego ewentualnie zdjęciami,
- ewentualne załączniki w postaci plików do pobrania,
- informacja o:
- wytwarzającym - osoba, która przygotowała treść informacji
- odpowiadającym - osoba, która odpowiada za treci w BIP, najczęściej dyrektor jednostki
- publikującym - osoba, która jako pierwsza opublikowała informację
- aktualizującym - osoba, która zmieniała wprowadzaną informację
- rejestr zmian zawartości podstrony (jeśli zmiana nastąpiła) - informujący o tym jakich dokonano poprawek w jej treści lub o jakie informacje została uzupełniona (rejestr zmian pozwala na zapamiętanie wcześniejszych wersji dokumentu wraz z załącznikami - dostęp do nich uzyskuje się po kliknięciu odnośnika więcej.
Strona główna
Ta strona wyświetlana jest przy wejściu na BIP. Znajdują się na niej linki do wszystkich najważniejszych elementów BIP oraz podstawowe dane jednostki. Do każdego artykułu zamieszczonego w serwisie dotrą Państwo poprzez "Menu podmiotowe"- zawierające najważniejsze aspekty bieżącej działalności oraz informacje często aktualizowane, "Mapę serwisu" lub moduł "Wyszukiwarki".
Mapa serwisu BIP
Przedstawia strukturę podległości poszczególnych działów witryny BIP.
Wyszukiwarka
BIP wyposażony jest wyszukiwarkę informacji pozwalającą w szybki sposób dotrzeć do żądanych treści. Aby skorzystać z wyszukiwarki należy w polu tekstowym wpisać szukane słowo lub wyrażenie i kliknąć przycisk szukaj po czym wyświetli się lista podstron zawierających wyszukiwane wyrażenie. Aby odczytać treść wyszukanej podstrony należy kliknąć odnośnik o będący nazwą danej strony. Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami, jak szukać?
Redakcja serwisu
Zawiera informacje o osobach redagujących BIP.
Rejestr zmian
Rejestr zmian wprowadzanych w zawartości BIP: dodanie, modyfikacja, usunięcie dokumentu.
Licznik odwiedzin
Wskazuje liczbę osób, które odwiedziły poszczególne podstrony.
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Liceum Ogólnokształcące w Kępnie
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2021-03-02 09:37
- Aktualizacja publikacji
- IntraCOM.pl Katowice 2021-03-02 09:39
- Wytworzenie publikacji
- Dyrektor LO1 2021-03-02 09:39
- Zatwierdzenie
- Dyrektor LO1 2021-03-02 09:39