• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Polsko - niemiecka wymiana młodzieży

Polsko - niemiecka wymiana młodzieży

2 Czerwca 2024

23.05.2024r. przyjechała do nas grupa uczniów z Gymnasium Urlicianum w Aurich, pod opieką pana Jannesa Evena. Pierwszego dnia grupa z Niemiec została serdecznie przywitana przez panią Dyrektor Danutę Stefańską. Pokazaliśmy również naszym koleżankom i kolegom jak wyglądają lekcje w naszej szkole oraz jak spędzamy przerwy. Następnie rozpoczęliśmy warsztaty z panią Aldoną Wdowiak, która pokazała nam jak można ciekawie spędzać czas z haftem matematycznym. Po południu zwiedzaliśmy Kępno w formie gry miejskiej, podczas której szukaliśmy różnych miejsc, charakterystycznych dla naszego miasta. Następnie poszliśmy wszyscy na obiad do kępińskiej pizzerii, ufundowany przez Radę Rodziców naszej szkoły. Weekend był czasem spędzonym w rodzinach, dzięki czemu nasi koledzy i koleżanki mogli poznać polskie tradycje i zobaczyć jak wygląda nasze życie codzienne. W poniedziałek wyruszyliśmy na wycieczkę do Krainy Wygasłych Wulkanów. W Sudeckiej Zagrodzie Edukacyjnej dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy o wulkanach, budowie ziemi i kamieniach szlachetnych. Najlepszą częścią programu było oczywiście szukanie agatów. Każdy z nas wrócił z kamieniołomu z ciekawym okazem kamienia. Po wyczerpującym dniu udaliśmy się na zasłużony obiad, a wieczorem rozpoczęliśmy wspólne podsumowanie wymiany polsko-niemieckiej. Wtorek rozpoczęliśmy od pysznego śniadania, po którym udaliśmy się do Bolesławca na warsztaty zdobienia ceramiki metodą stempelkową, poprzedzone zwiedzaniem muzeum wraz z przewodnikiem. Środa była ostatnim dniem naszej wymiany, ponieważ z samego rana nasi koledzy i koleżanki wyruszyli w drogę powrotną do Aurich. Wymiana uczniowska, w której wzięliśmy udział była naprawdę wspaniałym  doświadczeniem, ponieważ mieliśmy możliwość poznania innej kultury oraz udoskonalenia swoich umiejętności językowych, spędziliśmy ciekawie czas z otwartymi i interesującymi ludźmi. Wymiana odbyła się dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy z organizacji Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży. Dziękujemy oczywiście naszym nauczycielkom - pani Karolinie Szczepańskiej oraz pani Izabeli Maciejewskiej, które są koordynatorkami wymiany polsko- niemieckiej w naszym liceum. Obydwie Panie zapewniły nam opiekę podczas naszego wyjazdu do Aurich w marcu oraz w czasie rewizyty grupy niemieckiej w Polsce.