• język migowy
  • BIP
Strona główna/Aktualności/Polsko-niemiecka wymiana uczniowska z Gymnasium Ulricianum (..)

Polsko-niemiecka wymiana uczniowska z Gymnasium Ulricianum w Aurich

10 Października 2022

W dniach 30 września - 7 października 2022r.  uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wymianie z Gymnasium Urlicianum w Aurich (Niemcy). W projekcie brało udział 10 uczniów naszej szkoły oraz 10 uczniów ze szkoły partnerskiej. Naszymi opiekunami była pani Karolina Szczepańska i pani Izabela Maciejewska. Pierwszą połowę wyjazdu spędziliśmy wspólnie w Warszawie, natomiast drugą w Berlinie. Uczestnicy  nie mogli narzekać na nudę. W stolicy naszego kraju pierwszego dnia obejrzeliśmy pokaz świateł przy fontannach i zapoznaliśmy się z grupą niemiecką, która dała nam powitalne upominki. W następnych dniach zwiedzaliśmy z przewodnikiem Zamek Królewski, tereny dawnego Getta oraz malownicze ulice Warszawy poznając historię zabytków znajdujących się w ich obrębie. Dzień zakończyliśmy seansem w kinie na filmie "Avatar". Kolejnego dnia mieliśmy okazje poznać historie Żydów polskich w muzeum Polin oraz życie i twórczość Fryderyka Chopina w muzeum poświęconym jego osobie. Wieczory spędzaliśmy we wspólnym gronie doskonaląc naszą umiejętność posługiwania się językiem angielskim i poznając nowych kolegów z Niemiec, grając w gry i rozmawiając. W poniedziałek przyjechaliśmy do Berlina. W stolicy naszego sąsiada udało nam się zobaczyć Bramę Brandenburską, i zwiedzić Instytut Pileckiego, w którym uczestniczyliśmy w warsztatach zatytułowanych "Solidarność". Tego dnia byliśmy też  w Bundestagu, czyli  Parlamencie Niemieckim. W środę wyruszyliśmy do Poczdamu, gdzie zwiedzaliśmy Pałac Sanssouci, letnią rezydencję Fryderyka II Wielkiego. Tego samego dnia zobaczyliśmy pozostałości Muru Berlińskiego oraz poznaliśmy jego historię, wieczorem spacerowaliśmy po Placu Poczdamskim. W przedostatni dzień naszej wymiany udaliśmy się na Wieżę Telewizyjną Berlina, z której podziwialiśmy  widok na całą panoramę miasta. Resztę dnia spędziliśmy na poznawaniu miasta w grupach polsko-niemieckich. Wieczorem urządziliśmy spotkanie pożegnalne, na którym podsumowaliśmy wyjazd oraz obdarowaliśmy kolegów z Aurich prezentami. Uważamy, że wymiana była dla nas nie tylko świetną zabawą, ale również okazją do doskonalenia języka obcego. Poznaliśmy kulturę naszych sąsiadów i zawarliśmy nowe znajomości oraz przyjaźnie.