• język migowy
Strona główna/Aktualności/Wymiana polsko-niemiecka 2024

Wymiana polsko-niemiecka 2024

14 Marca 2024

07.03.2024r. nasza dziesięcioosobowa grupa pod opieką pani Karoliny Szczepańskiej oraz pani Izabeli Maciejewskiej wyruszyła w podróż do Aurich w Niemczech. Po wielu godzinach jazdy dotarliśmy na miejsce spotkania, gdzie zobaczyliśmy się z oczekującymi na nas kolegami z Niemiec. Pierwszy dzień naszej wymiany spędziliśmy w Gymnasium Ulricianum w Aurich. Zobaczyliśmy, jak wyglądają lekcje naszych niemieckich rówieśników, a także jak integrują się w trakcie przerw. Następnie odwiedziliśmy Moormuseum, będące skansenem pokazującym historię rozwoju wschodniofryzyjskiej kolonii wrzosowiskowej. Kolejnym punktem programu był spacer po pięknym rynku w Aurich oraz zasłużony obiad. Sobotę spędziliśmy w rodzinach goszczących, dzięki czemu mieliśmy okazję poznać ich obyczaje i uroki życia codziennego. Niedzielę rozpoczęliśmy od fokarium, w którym zapoznaliśmy się z historią uratowanych zwierząt oraz obserwowaliśmy ich karmienie. Następnie odpoczęliśmy na wyspie Norderney, która jest interesującym miejscem turystycznym i rekreacyjnym. Spacerowaliśmy po mieście oraz plaży. Początek nowego tygodnia rozpoczął się podróżą pociągiem do Bremenhaven, aby zwiedzić unikatowe centrum naukowe Klimahaus. Mogliśmy doświadczyć podróży wzdłuż południka 8°34’, podczas której przemierzyliśmy wszystkie strefy klimatyczne na nim występujące. Wróciliśmy pociągiem do Bremen, miasta pełnego intrygujących zabytków oraz historycznej architektury. Wtorek był dniem kolejnego doświadczania życia szkolnego w Niemczech. Nasza grupa uczęszczała na lekcje angielskiego, chemii lub matematyki. Po zakończeniu zajęć rozpoczęliśmy wspólne podsumowanie wymiany polsko-niemieckiej, a potem razem przygotowaliśmy obiadokolację. Środa była ostatnim dniem naszej przygody, ponieważ z samego rana wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wymiana uczniowska była dla nas możliwością zapoznania się z kulturą i obyczajami zachodnich sąsiadów. Odwiedziliśmy wiele inspirujących miejsc historycznych, a nasi nowi koledzy przedstawili nam codzienne życie w małej ojczyźnie. Udoskonaliliśmy rownież nasze umiejętności językowe. Nasz wyjazd uważamy za bardzo udany. Nasz wyjazd był możliwy dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy z organizacji Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.